Με τη φωνή των αρχαίων για τους καταχραστές του δημοσίου. Ποιος ευθύνεται τελικά για το «κακό ριζικό μας»; Διαμαντής Βαχστιαβάνος

 


 

 

Επίκαιρος πάντα ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και στο απόσπασμα που παρατίθεται, τονίζεται πως ό,τι αγοράζεται και πουλιέται δεν αξίζει. Εκεί έχει καταντήσει η πολιτική. Είδος εμπορεύσιμο και οι καταχραστές του δημοσίου «αθώοι», πάντα με ειδικό νόμο «περί ευθύνης υπουργών»!

Είπε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: «Ανέκαθεν τα αξιώματα ήσαν αγοραστά! Και αφού η επάρατος πλουτοκρατία είναι άφευκτον κακόν, κατά ποιόν άλλον τρόπον θ’ αποκτώνται τα αξιώματα; Πράγμα το οποίον έχασε προ πολλού πάσαν ηθικήν αξίαν, μόνον δια χρημάτων είναι κτητόν… Και τι πταίει η γλαύξ, θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος. Αυτοί οι πολιτικοί…».

Έπαψαν να υπάρχουν οι ανίκανοι κυβερνήτες ή μήπως το μετα-επαναστατικό κράτος δομήθηκε με τα σαθρά υλικά των κοτζαμπάσηδων; Οι κυβερνήτες μας διαχρονικά, πόση σχέση έχουν με τα σοφά λόγια του Αγάθωνα «τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι, πως ανθρώπων άρχει, κατά νόμους άρχει, αλλ’ ουκ αεί άρχει».

Σοφοί νομοθέτες από την παλιά εποχή έδωσαν το στίγμα της καλής Πολιτείας και των καλών αρχόντων. Ο σοφός νομοθέτης Χαρώνδας της ελληνικής πόλης Κατάνη της Σικελίας λέει: «Όσοι σκέπτονται και σχεδιάζουν να πράξουν κάτι το χρήσιμο και ωφέλιμο, πρέπει να αρχίσουν από τους θεούς. Γιατί ο θεός είναι η δημιουργός αιτία των πάντων και δεν ευνοεί την αδικία. Οι άρχοντες που δεν τα έχουν καλά με τον Θεό, δεν μπορούν και δεν θέλουν να είναι ενάρετοι, γι αυτό και πρέπει να κρίνονται ως ακατάλληλοι να άρχουν». Σήμερα που οι «άρχοντες» έχουν αποκηρύξει τον Θεό και κηρύσσουν διωγμό στην εκκλησία, πόσο κατάλληλοι είναι να άρχουν;».

Ο Αριστοτέλης λέει: «Στην ευνομούμενη πολιτεία, οι πολίτες υπακούουν στους ενάρετους άρχοντες, αλλά οι άρχοντες για να είναι ενάρετοι, οφείλουν να τηρούν και να σέβονται τους νόμους. Και ο ενάρετος άρχοντας εξέρχεται της εξουσίας ενδοξότερος και όχι πλουσιότερος».

Σήμερα στην ελληνική πολιτεία και στην κάθε μορφή εξουσίας, συμβαίνει αυτό; Μήπως σε όλο τον δημόσιο βίο υπάρχει βούρκος και σαπίλα και αυτό οφείλεται στο ότι αυτός που αδικεί δεν τιμωρείται, δεν λειτουργεί η δικαιοσύνη και υπάρχει πλήρης ατιμωρησία στα υψηλά κλιμάκια εξουσίας;

Προφητικός ο Πυθαγόρας λέει: «Οι άρχοντες που δεν τιμωρούν τους κακούς, ορέγονται, επιθυμούν και θέλουν να αδικούν και οι ίδιοι».

Καθοριστικός παράγοντας ήταν και είναι διαχρονικά οι άρχοντες και η εξουσία. Και όταν αυτή δίδεται σε άχρηστους, ανίκανους, άθεους και ανεπαρκείς, τότε η κοινωνία αυτή οδηγείται στην καταστροφή.

Για να αποφευχθεί αυτή η καταστροφή, ο Αριστοτέλης λέει, πως η Εκκλησία του Δήμου – Βουλή σήμερα – πρέπει να ψηφίσει αυστηρότερο νόμο… «Ζημιώσαι και δήσαι και αποκτείναι». Δηλαδή, στους καταχραστές του Δημοσίου επέβαλλαν μεγάλα πρόστιμα, δήμευαν την περιουσία τους ολόκληρη και τέλος, αν η κατάχρηση ήταν μεγάλη, τους εκτελούσαν σαν κτήνη».

Εάν αυτός ο νόμος του Αριστοτέλη ίσχυε ως τα σήμερα, μετά τις καταχρήσεις με το «Χρηματιστήριο, Siemens, Novartis, λίστα Λαγκάρντ, υποκλοπές και παιδεραστία», πόσοι θα βρισκόταν εν ζωή από τους άρχοντες εξουσίας και των φίλων και συνεργατών τους;

Είναι γεγονός ότι από τον κακό άρχοντα προέρχονται όλα τα κακά. Όπως και από την έλλειψη δικαιοσύνης και το ερώτημα είναι, εάν ως πολίτες εκλέγουμε τους καλούς και έντιμους ή τους χειρότερους και επικίνδυνους, για την δημόσια υγεία και ασφάλειά μας.

Ποιος τελικά ευθύνεται για το «κακό το ριζικό μας» κατά τον Βάρναλη; Εμείς ή αυτοί;

Όλοι έχουμε ευθύνη για τις παρανομίες και όσα συμβαίνουν στον καιρό μας. Η ΑΝΟΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ!

Δεν μπορείς τον δοκιμασμένο κακό κυβερνήτη, αυτόν που σου δημιούργησε με την παραμονή του στην εξουσία μύρια δεινά, να τον ξαναψηφίζεις και μετά να κλαις την κακή σου μοίρα!

Θυμίζει το επαναλαμβανόμενο κακό με τη δική σου ψήφο, τον γιο που δικάζεται για πατροκτονία και ζητά την επιείκεια του δικαστηρίου… γιατί είναι ορφανός!!

Διαμαντής Θ. Βαχτσιαβάνος

 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια