Οι Δήμαρχοι δεν εκλέγονται για κορδέλες και εγκαίνια...Αλέξανδρος Γεωργιάδης



Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι διακοσμητικός θεσμός. Δεν δημιουργήθηκε για φωτογραφίες σε πλατείες, για κορδέλες σε έργα βιτρίνας και για δημόσιες σχέσεις με υπουργούς. Ο πολίτης δεν ψηφίζει έναν Δήμαρχο μόνο για κράσπεδα, ασφαλτοστρώσεις και φωτιστικά LED. Τον ψηφίζει για να σταθεί απέναντι σε κάθε απόφαση που πλήττει τον τόπο του, την κοινωνία του και το μέλλον των δημοτών του.

Με τον «Καλλικράτη», οι Δήμοι απέκτησαν ισχυρότερη θεσμική δύναμη και μεγαλύτερη πολιτική ευθύνη. Οι Δήμαρχοι σήμερα δεν μπορούν να παριστάνουν τους ανήμπορους παρατηρητές όταν κυβερνητικές στρατηγικές χτυπούν τα συμφέροντα της περιοχής τους. Δεν μπορούν να κρύβονται πίσω από δικαιολογίες του τύπου «πήγαμε στον Πρωθυπουργό, τι άλλο να κάνουμε;». Αυτές οι φράσεις δεν εκφράζουν αγώνα εκφράζουν παράδοση.

Όταν ένας τόπος υποβαθμίζεται όταν η οικονομία του διαλύεται, όταν χάνονται θέσεις εργασίας, όταν οι νέοι εγκαταλείπουν την περιοχή και όταν αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην της κοινωνίας, τότε ο Δήμαρχος οφείλει να συγκρουστεί όχι να φωτογραφηθεί, οχι να εκδώσει ένα χλιαρό δελτίο Τύπου όχι να περιμένει τις εντολές του κόμματος.
Γιατί εκεί ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα στην κομματική εξάρτηση.
Πολλοί Δήμαρχοι συμπεριφέρονται περισσότερο ως κομματικοί εκπρόσωποι παρά ως υπερασπιστές των πολιτών που τους εξέλεξαν. Και όταν έρχεται η κρίσιμη στιγμή, αντί να υψώσουν ανάστημα, επιλέγουν τη σιωπή, τη διπλωματία και την πολιτική υποταγή. Φοβούνται μήπως δυσαρεστήσουν το κόμμα περισσότερο από όσο φοβούνται να απογοητεύσουν την κοινωνία.

Όμως η κοινωνία δεν ζητά υποτακτικούς διαχειριστές ζητά ανθρώπους που να έχουν το θάρρος να πουν «όχι». Ζητά Δημάρχους που να χρησιμοποιούν κάθε θεσμικό εργαλείο πίεσης, κάθε μορφή διεκδίκησης και κάθε πολιτική δυνατότητα για να προστατεύσουν τον τόπο τους. Γιατί όταν ένας Δήμαρχος δηλώνει ανήμπορος στην ουσία ομολογεί είτε πολιτική αδυναμία είτε πολιτική συνενοχή.
Η ιστορία δεν θυμάται όσους «πήγαν να συζητήσουν». Θυμάται όσους συγκρούστηκαν όταν έπρεπε. Θυμάται όσους στάθηκαν δίπλα στον λαό τους και όχι απέναντί του.

Οι εποχές άλλαξαν. Οι πολίτες καταλαβαίνουν πλέον πολύ καλά ποιος αγωνίζεται πραγματικά και ποιος απλώς διαχειρίζεται την καρέκλα του. Και όσο οι τοπικές κοινωνίες ματώνουν, τόσο πιο προκλητικές ακούγονται οι φθηνές δικαιολογίες και οι πολιτικές υπεκφυγές.

Αναλάβετε, λοιπόν, τις ευθύνες σας Δήμαρχοι της Δυτικής Μακεδονίας, ασκείστε ΒΈΤΟ σε κάθε προδοτική και παράλογη κυβερνητική απόφαση, τι περιμένετε, καταλάβετε επιτέλους την ισχύ που σας δίνει ο θεσμός του Καλλικράτη οι πολίτες δεν σας εξέλεξαν για να είστε αρεστοί στην εξουσία.
Σας εξέλεξαν για να υπερασπίζεστε τον τόπο σας όταν αυτός απειλείται ενεργειακά και οικονομικά.....
Και πριν κλείσω κάτι τελευταίο, βγείτε και επενδύστε ως Δήμος για το καλό του πολίτη δεν μπορεί ο ιδιώτης να επενδύει για πάρτι του και εσείς να μην μπορείτε, τι έχετε πάθει όλοι σας......
Θέλουμε Δημάρχους και όχι Δήμιους στον τόπο μας και στην Ελλάδα γενικώς..

.Αλέξανδρος Γεωργιάδης

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια