Συλλαλητήριο φορέων, συλλόγων , συνταξιούχων και εργαζομένων πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαΐου στην Κεντρική Πλατεία Κοζάνης, ενάντια στο κλείσιμο των μονάδων ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου και ΑΗΣ Πτολεμαΐδα 5.
Η κινητοποίηση παίρνει τη «σκυτάλη» από αυτήν που οργανώθηκε την περασμένη Παρασκευή – μέρα που κυβέρνηση και ΔΕΗ προχώρησαν στο κλείσιμο του ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου.
Εκείνη τη μέρα πραγματοποιήθηκε μαζική συγκέντρωση εργαζομένων στην πύλη του σταθμού, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Σωματείου Εργατοτεχνιτών και Εργαζομένων στην Ενέργεια (ΣΕΕΕΝ), που προκήρυξε στάση εργασίας.
Όπως τονίστηκε στο συλλαλητήριο: “Η περιοχή μας βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Η απώλεια θέσεων εργασίας και η συνεχής αποδυνάμωση της τοπικής οικονομίας δημιουργούν αβεβαιότητα για το μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας και των ανθρώπων της.
Η απολιγνιτοποίηση, αντί να συνοδευτεί από ένα ισχυρό αναπτυξιακό σχέδιο, άφησε πίσω της ανεργία, οικονομική ασφυξία και αβεβαιότητα για το μέλλον. Το κλείσιμο των μονάδων χωρίς ένα ουσιαστικό και άμεσα εφαρμόσιμο εναλλακτικό πλάνο έχει προκαλέσει μια αδιανόητη πληθυσμιακή αποψίλωση. Οι νέοι μας εγκαταλείπουν τον τόπο αναζητώντας εργασία, η τοπική αγορά συρρικνώνεται και οι βιοτεχνίες μας χάνουν τη ζωτική τους βάση, τους ανθρώπους τους.
Απαιτούμε την αναστολή του τερματισμού λειτουργίας των μονάδων, άμεσα μέτρα στήριξης, ειδικό ενεργειακό τιμολόγιο για τους επαγγελματίες της περιοχής και πραγματικές επενδύσεις που θα αναχαιτίσουν τη φυγή του πληθυσμού. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί ο νομός μας σε μια απέραντη «περιοχή-φάντασμα» στον βωμό μιας βιαστικής απολιγνιτοποίησης.
Φωτογραφίες Χρόνος Κοζάνης
Θανάσης Τέγος
0 Σχόλια