Το Νηπιαγωγείο έχει φτάσει στο 1…πόσο απέχει το 0; Αθανάσιος Κωτούλας



Διανύουμε τον τρίτο μήνα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και κοινή διαπίστωση είναι ότι η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας πλήττει το Δημόσιο Σχολείο. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, τα ακάλυπτα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, η σκόπιμη αύξηση των τμημάτων με 25-27 μαθητές, η ελλιπής χρηματοδότηση, τα κτηριακά προβλήματα, καθορίζουν καταλυτικά το προφίλ του δημόσιο σχολείου.
 Ωστόσο το Νηπιαγωγείο που αποτελεί το πρώτο σχολείο, είναι η πιο εκτεθειμένη βαθμίδα εκπαίδευσης στην πολιτική αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας.

Σοβαρά και διαχρονικά τα προβλήματα στα Νηπιαγωγεία. 
Η ύπαρξη πολυάριθμων τμημάτων λόγω του υψηλού ορίου μαθητών που απαιτείται για τον διαχωρισμό τους, έχει ως συνέπεια να δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολικού προγράμματος. 
Η ανάγκη για ύπαρξη αναπληρωτών σε περιπτώσεις αδειών, ώστε να μην συγχωνεύονται τα τμήματα.
Η μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών, σε συνάρτηση με τα έτη υπηρεσίας τους.
Τα κτηριακά προβλήματα με Νηπιαγωγεία να στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα, σε κοντέινερ ή να φιλοξενούνται σε αίθουσες Δημοτικών Σχολείων, κυρίως στην πόλη της Κοζάνης. Τμήματα, που πολύ συχνά έχουν 25 νήπια.
Οι συγχωνεύσεις που δημιουργούν πολυάριθμα τμήματα.
Νήπια με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που παραμένουν αστήριχτα.
Η επιφόρτιση των προϊσταμένων με επιπλέον διοικητικά καθήκοντα, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να δουλεύουν ώρες μετά την ολοκλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.

Στα χιλιοειπωμένα αιτήματά μας, η απάντηση είναι αδιαφορία και υποτίμηση, αφού μεταβιβάζουν την ευθύνη και την επίλυση των προβλημάτων στους εκπαιδευτικούς. 

          Το Νηπιαγωγείο το Πρώτο Σχολείο, η αρχή και η βάση της μαθησιακής πορείας των μαθητών εκπέμπει SOS… για ακόμη μια χρονιά!!!

Κωτούλας Αθανάσιος
Πρόεδρος Συλλόγου Εκπ/κων
Α/βαθμιας Εκπ/σης Κοζάνης

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια