Ο αντιπεριφερειάρχης τεχνικών έργων Χάρης Γκοβεδάρος σχετικά με τις αρμοδιότητες συντήρησης του εθνικού δικτύου της ΠΔΜ επισημαίνει τα εξής:
Από το Μάιο του 2022 έως τον Απρίλιο του 2024 έχουν εκδοθεί άνω των χιλίων τριακοσίων αδειών διέλευσης ενώ σε κάποια έτη κατά τα οποία κατασκευάζονταν μεγάλοι αιολικοί σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας(ΑΣΠΗΕ) έχουν εκδοθεί και πλέον των χιλίων.
Η μεγάλης συχνότητας διέλευση υπερβαρέων οχημάτων συνολικού βάρους άνω των 60-80 tn επιβαρύνει το Εθνικό Οδικό Δίκτυο της ΠΔΜ με συχνή την αστοχία του οδοστρώματος και την ανάγκη συντήρησής του.
Σε συνδυασμό με την παρατηρούμενη αύξηση της συχνότητας ανέγερσης ΑΣΠΗΕ και της αναμενόμενης έντασής της στα επόμενα χρόνια στη χωρική επικράτεια της ΠΔΜ, αναμένεται αύξηση των αστοχιών του οδοστρώματος και κατά συνέπεια αυξημένες δαπάνες συντήρησης.
Με αυτά τα δεδομένα, θα ήταν σκόπιμο να διερευνηθεί ή να διεκδικηθεί μέσω νομοθετικής ρύθμισης-και στο πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης-η προοπτική ανταποδοτικών τελών για εργασίες συντήρησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου της ΠΔΜ, από τους προς υλοποίηση αλλά και από τους ήδη κατασκευασμένους ΑΣΠΗΕ.
Σε αυτή τη διεκδικητική διαδικασία με στόχο τη νομοθετική ρύθμιση, θα ήταν χρήσιμη η αρωγή των βουλευτών της Δυτικής Μακεδονίας προς την Περιφερειακή Αρχή" .
0 Σχόλια