«Γάλα ημέρας Τριαντάφυλλος»: Είναι σαφής η τάση του καταναλωτή για ντόπιο προϊόν

 


Ένα ακόμα επιτυχημένο παράδειγμα καθετοποίησης της κτηνοτροφικής παραγωγής.

Ο Τριαντάφυλλος Στότογλου από την περιοχή της Κοζάνης εντάχθηκε στο πρόγραμμα νέων αγροτών το 1996, με σκοπό να επωφεληθεί οικονομικά, αλλά το σημαντικότερο, να εξελίξει την κτηνοτροφική του μονάδα, την οποία και υποστηρίζει, όντας και γεωργός. Πριν από μια εξαετία, κατάφερε να κάνει την κρίση ευκαιρία και να μπει στη μεταποίηση. Ήταν τότε, που ο μεγάλος όγκος του ντόπιου αγελαδινού γάλακτος (αλλά και του αιγοπρόβειου) παρέμενε στα αζήτητα, με τις μεγάλες βιομηχανίες να ανακοινώνουν μία μετά την άλλη μείωση τιμών και διακοπές συνεργασίας με τους κτηνοτρόφους.

Σήμερα, μια δεκαπενταετία περίπου μετά την ένταξή του στο πρόγραμμα νέων, ο Τριαντάφυλλος Στότογλου έχει μπει σε μια νέα φάση ανάπτυξης της εκμετάλλευσής του, εμφιαλώνοντας το γάλα που παράγει και δημιουργώντας συνεχώς νέους κωδικούς γάλακτοκομικών προϊόντων. Την εμφιάλωση, όπως μας εξήγησε ο κ. ίδιος, την κάνει σε μια μεγάλη μεταποιητική μονάδα της περιοχής, δηλαδή δουλεύει φασόν, ενώ στα σχέδιά του, είναι μέσω κάποιου προγράμματος, όπως είναι το Leader για παράδειγμα, να κάνει τη δική του γραμμή παραγωγής.

Τους 400 τόνους αγγίζει η παραγωγή σε ετήσια βάση

Στις αρχές του 2023 η φάρμα του κ. Στότογλου, έχει φτάσει να παράγει γύρω στους 350 με 400 τόνους αγελαδινό γάλα (ετησίως), τους οποίους και έχει επιλέξει ο ίδιος, να διαθέτει είτε ως Γάλα Ημέρας, είτε να μεταποιεί, φτιάχνοντας γιαούρτι, ρυζόγαλο, σοκολατούχο γάλα και άλλα προϊόντα. Τα κανάλια διάθεσης στην αγορά είναι δυο. Το γάλα και τα υπόλοιπα προϊόντα πάνε είτε πόρτα-πόρτα στον καταναλωτή, όπως έγινε στην αρχή της δραστηριότητας του «Γάλακτος Ημέρας Τριαντάφυλλος», είτε μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ του νομού, μικρών και μεγαλύτερων.

«Δεν ήταν καθόλου δύσκολο να μπω στο ράφι των μεγάλων αλυσίδων»-σχέδια για νέο προϊόν

«Πήρα την απόφαση να μεταποιώ το γάλα που παράγω ώστε να πληρωθώ κάποια στιγμή την υπεραξία. Δεν δίνω ούτε ένα κιλό σε βιομηχανίες, παρά κάνω συνεχώς νέα προϊόντα, τα οποία έχουν και απήχηση στην ντόπια αγορά. Σας πληροφορώ ότι έχω καταφέρει να μπω πλέον και στο ράφι των μεγάλων σούπερ μάρκετ της περιοχής, εκτός από τα μικρά μαγαζιά και μάλιστα χωρίς να δυσκολευτώ. Αυτό έγινε ίσως γιατί είμαι από τους μοναδικούς ντόπιους που κάνουν κάτι τέτοιο και ο κόσμος ζητά τα προϊόντα Τριαντάφυλλος, αλλά και λόγω ποιότητας. Το γάλα μας έχει τέτοια χαρακτηριστικά σε ποιότητα (πρωτεΐνες), που το ζητά ο κόσμος από μόνος του, άπαξ και το δοκιμάσει. Θα ήταν καλό κάποια στιγμή να έχω και ένα μαγαζί αποκλειστικά για τα δικά μου προϊόντα, όμως ακόμα με καλύπτει ο τρόπος διάθεσης που σας προανέφερα. Σήμερα με τα κόστη που υπάρχουν, όσον αφορά στην προμήθεια ζωοτροφών, την ενέργεια, τα μεταφορικά κ.λπ., μπορεί να μη μένει κέρδος μεγάλο, όμως έχουμε φτιάξει τη δική μας αγορά. Σκοπεύω μάλιστα -γιατί ο καταναλωτής το ζητάει- να βγάλω στην αγορά σύντομα ένα ακόμα προϊόν, το κεφίρ», καταλήγει μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο κ. Στότογλου, επισημαίνοντας πως οι δυσκολίες και οι προκλήσεις στον τομέα της κτηνοτροφίας τη σημερινή εποχή  είναι εξίσου μεγάλες και χρειάζεται στήριξη ο κλάδος, για να συνεχίσει την παραγωγή.

Μπίκας Αλέξανδρος. agrotypos.gr

 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια