Οδήγηση και καιρικές συνθήκες



Γράφει ο Σπύρος Διόγκαρης
 Καθώς οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό την οδική μας ασφάλεια, θα πρέπει όλοι μας να είμαστε ενήμεροι και να φροντίσουμε να κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο ώστε να μειώσουμε τις πιθανότητες ενός ατυχήματος.

Η κίνηση με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, βρεγμένο ή  χιονισμένο οδόστρωμα, περιορισμός ορατότητας λόγω ομίχλης και αυξημένη κίνηση οχημάτων, συνθέτουν ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο οδικό περιβάλλον και επομένως η οδήγηση πρέπει να γίνεται με απόλυτη σύνεση και προσοχή. Μετά από κάθε τραγικό τροχαίο ατύχημα ακούμε  στην τηλεόραση διάφορα, όπως,  ότι φταίει το κράτος που δεν έφτιαξε καλούς δρόμους, η τροχαία που δεν είναι πάντα …πίσω από κάθε οδηγό να προλάβει το λάθος του, ή που δεν ήταν στο σημείο του ατυχήματος, να……διώξει την ομίχλη, το χιόνι και πολλά άλλα.
Ποτέ όμως δεν κάνουμε την αυτοκριτική μας και δεν αναρωτιόμαστε  αν και πόσο καλοί οδηγοί είμαστε, αν και πόσο τηρούμε τους κανόνες που έχουν θεσπιστεί για να μας προστατεύουν. Οι κανόνες υπάρχουν, απλά αρνούμαστε να τους εφαρμόσουμε, γιατί υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας ως οδηγοί, γιατί θεωρούμε ότι τα συστήματα που διαθέτει το αυτοκίνητό μας ( anti block και anti spin), είναι αυτά που θα βοηθήσουν και δεν θα εμπλακούμε σε κάποιο ατύχημα. Πιστεύουμε ότι το κακό μπορεί να συμβεί μόνο στους άλλους και ποτέ σ’ εμάς.
Οδηγώντας λοιπόν με δυσμενείς καιρικές συνθήκες πρέπει να τηρούμε τα εξής:
-Θέτουμε αμέσως σε λειτουργία τα φώτα ομίχλης ή τα φώτα πορείας για να βλέπουμε και να μας βλέπουν.
-Μειώνουμε την ταχύτητα του οχήματος σε βαθμό τέτοιο που να μπορούμε κάθε στιγμή να έχουμε τον πλήρη έλεγχο του οχήματος.
-Κρατάμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα.
-Δεν ασχολούμαστε με οτιδήποτε άλλο που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας, όπως συζήτηση με συνεπιβάτες, χρήση κινητού, αναζήτηση ραδιοφωνικού σταθμού, άναμμα τσιγάρου κ.λ.π.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο μέχρι να πιέσουμε το φρένο του αυτοκινήτου μας, μεσολαβεί ένα δευτερόλεπτο. Η απόσταση που θα χρειαστεί για να ακινητοποιηθεί το όχημά μας είναι ανάλογη με το χρόνο αντίδρασης και την ταχύτητα.  Έτσι, για παράδειγμα βλέπουμε ότι ένας οδηγός κινούμενος με 112 χλμ./ ώρα, θα διανύσει περίπου 21 μέτρα έως ότου αρχίσει να αντιδρά (φρενάρει) σε έναν κίνδυνο, και άλλα 75 μέτρα φρενάροντας, κάνοντας την τελική απόσταση ακινητοποίησης να φτάσει τα 96 μέτρα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια