Θέλουν επιτάχυνση του ΕΣΠΑ




Η ταχύτερη υλοποίηση του ΕΣΠΑ αλλά και τα κριτήρια χρηματοδότησης της περιόδου 2014-2020 ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης των 13 Περιφερειαρχών με τον Επίτροπο, αρμόδιο για την Περιφερειακή Πολιτική, κ. Johannes Hahn, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων κα ι ΕΣΠΑ κ. Γεώργιου Γιαννούση και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, κ. Ιωάννη Ιωαννίδη.

Οι Περιφερειάρχες Αττικής κ. Ι. Σγουρός, Στερεάς Ελλάδας κ. Κ. Περγαντάς, Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλης, Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός, Δυτικής Ελλάδας κ. Α. Κατσιφάρας, Ηπείρου κ. Α. Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας κ. Γ. Δακής, Κρήτης κ. Σ. Αρναουτάκης, Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης κ. Α. Γιαννακίδης, Νοτίου Αιγαίου κ. Ι. Μαχαιρίδης, Βορείου Αιγαίου κ. Α. Γιακαλής, Ιονίων Νήσων κ. Σ. Σπύρου και ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ε. Φωτόπουλος στις τοποθετήσεις τους αφού εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την άριστη συνεργασία με τον αρμόδιο Επίτροπο και το επιτελείο του, υποστήριξαν ότι σ΄ αυτή την κρίσιμη περίοδο για τη χώρα είναι απαραίτητη η βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης γιατί χωρίς αυτήν δεν θα μπορέσει η χώρα να μπει σε τροχιά ανάπτυξης.
Επεσήμαναν ότι οι Περιφέρειες έχουν έτοιμα προς υλοποίηση ολοκληρωμένα αναπτυξιακά προγράμματα, τα οποία συμφωνήθηκαν με τους τοπικούς φορείς και έχουν λάβει υπόψη τους τις αναπτυξιακές δυνατότητες της κάθε Περιφέρειας.
Ζήτησαν για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020 να ληφθούν υπόψη τα στατιστικά οικονομικά στοιχεία της περιόδου 2010-2012 και όχι της περιόδου 2007-2009, διότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η χώρα να μην βοηθηθεί επαρκώς και συνεπώς να διευρυνθεί το χάσμα με τις άλλες ευρωπαϊκές περιφέρειες.
Οι Περιφερειάρχες παρέδωσαν στον ευρωπαίο Επίτροπο επιστολές ενημέρωσης τόσο για την πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ και των έργων που διαχειρίζονται, όσο και για τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν, ώστε να αυξηθεί η παραγωγικότητα.
Από την πλευρά του ο Επίτροπος, κ.J. Hahn αναγνώρισε τις δύσκολες στιγμές που περνά η χώρα και προσδιόρισε την ανταγωνιστικότητα και τη διακυβέρνηση ως έννοιες που θα καθορίσουν το αν η Ελλάδα θα αξιοποιήσει στο έπακρο την Πολιτική Συνοχής κατά την περίοδο 2014-2020. Δήλωσε ότι οι Περιφέρειες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα των περιοχών τους και να επισπευστεί η απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ, που αποτελούν αυτήν την περίοδο της κρίσης την κύρια πηγή ρευστότητας στην Ελλάδα.
Τέλος, υπογράμμισε το ρόλο της Πολιτικής Συνοχής ως κύριο μέσο δημοσίων επενδύσεων και επεσήμανε πως η Ελλάδα μπορεί να βασιστεί στην υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο Πρόεδρος της ΕΝ.Π.Ε. και Περιφερειάρχης Αττικής κ. Ιωάννης Σγουρός προσκάλεσε τον κ. Hahn για μια νέα συνάντησή του με τους Περιφερειάρχες, ώστε να συζητηθούν διεξοδικά όλα τα θέματα για κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά. Ο κ. Hahn απεδέχθη την πρόσκληση λέγοντας ότι θα επιδιώξει να επισκεφθεί και τις 13 Περιφέρειες.


Απόφαση Περιφερειάρχη για μέτρα σε εστία λύσσας
Στο μεταξύ δόθηκε στην δημοσιότητα η απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Δακή για λήψη μέτρων σε εστία λύσσας, μετά το περιστατικό στο Παλαιόκαστρο Βοΐου.
Η απόφαση του κ. Δακή έχει ως εξής
Απόφαση λήψης μέτρων σε εστία λύσσας με θετικό στη λύσσα ζώο (αλεπού) της άγριας πανίδας που βρέθηκε στην τοπική κοινότητα Παλαιοκάστρου της Δημοτικής Ενότητας Σιάτιστας του Δήμου Βοΐου.

Αποφασίζουμε

1.                          Χαρακτηρίζουμε ως θετικό στη λύσσα το ζώο (αλεπού) της άγριας πανίδας που βρέθηκε στην τοπική κοινότητα Παλαιοκάστρου της Δημοτικής Ενότητας Σιάτιστας του Δήμου Βοίου, καθορίζουμε την εστία της λύσσας στην ανωτέρω περιοχή και επιβάλλουμε :
·                   Την τοποθέτηση ευδιάκριτων προειδοποιητικών πινακίδων, που φέρουν κατάλληλη σήμανση, σε  εμφανή σημεία στις οδούς εισόδου στην περιοχή.
·                   Την απαγόρευση της μετακίνησης και ελεύθερης διακίνησης ευπαθών ειδών ζώων, καθώς και την διενέργεια αγοροπωλησιών ευπαθών ειδών ζώων, στην περιοχή που εμφανίσθηκε η εστία της λύσσας.
·                   Τη θανάτωση των ευπαθών ζώων, τα οποία δαγκώθηκαν ή ήρθαν σε άμεση επαφή με εκκρίσεις ζώου θετικού στη λύσσα. Οι ιδιοκτήτες παραγωγικών ζώων, οι οποίοι υποχρεώνονται να θανατώσουν και να καταστρέψουν τα ζώα τους λόγω μόλυνσης αυτών με λύσσα, θα αποζημιώνονται σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα απόφαση των οικονομικών ενισχύσεων για την εξυγίανση του ζωικού πληθυσμού.
·                   Την απολύμανση του χώρου θανάτωσης η θανάτου των θετικών ζώων, καθώς και τη διεξοδική απολύμανση και αποτέφρωση όλων των αντικειμένων που θα μπορούσαν να έχουν έρθει σε επαφή με αυτά τα ζώα.
·                   Την ασφαλή διάθεση των νεκρών η θανατωμένων ζώων σε εγκεκριμένη μονάδα επεξεργασίας ζωικών  υποπροϊόντων.
·                   Την εφαρμογή του άρθρου 9 της συνθήκης της Βέρνης ( Νόμος 1335/1983) για τη ρύθμιση του υπερπληθυσμού των ειδών-στόχων της άγριας πανίδας της παρούσας απόφασης και κυρίως της αλεπούς, για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
·                   Την απομάκρυνση της μολυσμένης κόπρου και στρωμνής σύμφωνα με την ισχύουσα Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία.
·                   Την ενίσχυση της επαγρύπνησης των κτηνιατρικών και δασικών υπηρεσιών στις παραμεθόριες κυρίως περιοχές και την ενεργοποίηση των συνεργείων δίωξης όπως ορίζεται από τον Δασικό Κώδικα.
·                   Την επιβεβαίωση του αντιλυσσικού εμβολιασμού των ποιμενικών σκύλων της περιοχής δικαιοδοσίας των τμημάτων κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων, κατά την διενέργεια επισήμων ελέγχων μέσα στα πλαίσια εφαρμογής άλλων Εθνικών Προγραμμάτων.
·                   Την ενημέρωση των ιδιωτών κτηνιάτρων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να κοινοποιούν άμεσα στις οικίες κτηνιατρικές αρχές  κάθε κλινικό περιστατικό ύποπτο για τη λύσσα  κατά την άσκηση του έργου των.
·                   Την ενημέρωση των υπευθύνων των Φιλοζωικών Σωματείων.
·                   Την ενημέρωση των εκπροσώπων των τοπικών κυνηγετικών οργάνων (Κ.Ο.ΜΑ.Θ).
·                   Την επαγρύπνηση των υγειονομικών αρχών για τον προληπτικό εμβολιασμό (προμήθεια εμβολίων και ορρών) κατά της λύσσας σε άτομα υψηλού κινδύνου ήτοι όσοι εργάζονται κοντά σε ενδημικές περιοχές (κτηνίατροι, βοηθοί, υπάλληλοι καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, δασικοί υπάλληλοι, τοπικά κυνηγετικά όργανα, σπηλαιολόγοι ) που ασχολούνται με άγρια ζώα.
·                   Τον προληπτικό εμβολιασμό όλων των δεσποζόμενων σκύλων και γατών ηλικίας άνω των 3 μηνών (για την δημιουργία βιολογικού φραγμού).
·                   Τον προληπτικό εμβολιασμό των αδέσποτων σκύλων και γατών ηλικίας άνω των 3 μηνών, ο οποίος γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του Νόμου 4039/2012 και την λήψη μέτρων για την μείωση του φαινόμενου των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, με ευθύνη των Δήμων.
·                   Τον έλεγχο των μετακινήσεων των ζώων συντροφιάς.
·                   Την αυστηρή διενέργεια ελέγχων των εισαγόμενων από τις γειτονικές χώρες σκύλων, όσο και τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των ποιμενικών και κυνηγετικών σκύλων στις παραμεθόριες και βόρειες περιοχές της χώρας όπου ενδημεί η νόσος.

Στους μη συμμορφούμενους με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης και των μέτρων που λαμβάνονται κατ’ εφαρμογή της επιβάλλονται οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 23 του ν. 248/1914 (Α΄110), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 13 του ν. 2538/1997 (Α΄242), καθώς και των άρθρων 20 και 21 του Ν. 4039/2012.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια