Ο Πολιτικός μηχανικός ΑΠΘ, Χάρης Ι. Γκοβεδάρος γράφει για την ανάπλαση του ΟΣΕ Κοζάνης

 

Εδώ και μία εικοσαετία, υπάρχουν στις δημοτικές παρατάξεις, στον τεχνικό κόσμο και στους πολίτες της Κοζάνης, διαφορετικές προσεγγίσεις σχετικά με την απομάκρυνση ή όχι του επιβατικού σταθμού από τον αστικό ιστό της πόλης.
Εδώ και τριάντα περίπου χρόνια και από την έναρξη της ανοικοδόμησης στις επεκτάσεις της πόλης στις περιοχές Άγιος Αθανάσιος και Πλατάνια, η πόλη της Κοζάνης είναι κομμένη σε δύο κομμάτια. Όχι μόνο λόγω των γραμμών αλλά και λόγω των ανύπαρκτων ασφαλών-κάθετων στις γραμμές-διαβάσεων πεζών και πεζοδρόμων και έστω μίας οδού ήπιας κυκλοφορίας που θα μπορούσε να ενώνει π.χ. το νότιο άκρο της οδού Αριστοτέλους με την οδό Ερρίκου Σλήμαν στο βόρειο άκρο της περιοχής Πλατάνια.
Προφανώς και ο λόγος μη ύπαρξής τους δεν είναι οι γραμμές, άλλωστε σε όλες τις πόλεις, εντός των οποίων διέρχεται σιδηρόδρομος, υπάρχει πυκνό δίκτυο διαβάσεων πεζών και οδών.
Αλλού βρίσκεται διαχρονικά η αιτία, όμως δεν αποτελεί αντικείμενο του σημερινού κειμένου.
Αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι η πολυετής ταλαιπωρία των κατοίκων των περιοχών Άγιος Αθανάσιος-Πλατάνια, των επισκεπτών, των διερχομένων πολιτών και των περιπατητών.




Επί θητείας της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, επιτεύχθηκε η παραχώρηση του χώρου του ΟΣΕ για 99 έτη με τον όρο της παραμονής των γραμμών για τη μελλοντική διέλευση του επιβατικού σιδηροδρόμου.
Άρα, από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης (Ιούλιος 2017) και μετά, αλλά και στα πλαίσια συνέχειας των Δημοτικών Αρχών, θεωρείται οριστική η απόφαση για παραμονή των σιδηροδρομικών γραμμών. Γεγονός που επικυρώθηκε χθες από τα λεγόμενα του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Σκυλακάκη, περί εκκίνησης εντός του 2023 του έργου ανάπλασης της περιοχής ΟΣΕ και της υπογειοποίησης (τούνελ) τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στα ανατολικά της οδού Ιωνίας με την παραμονή του σιδηροδρομικού δικτύου εντός της πόλης.

Η ανάπλαση του χώρου αποτελεί τμήμα του σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) και περιλαμβάνει τη δημιουργία βιοκλιματικού πάρκου με εκτενείς χώρους πρασίνου, κλειστή δημοτική αγορά, χώρους πολιτισμού ,αθλητικές εγκαταστάσεις, περιπατητικές διαδρομές και ασφαλείς διελεύσεις πεζών και ποδηλάτων.
Με την παραμονή της σιδηροδρομικής γραμμής οριστικά εντός του αστικού ιστού της πόλης λοιπόν, και με τα υπέρ και τα κατά αυτής, πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα σπουδαίο έργο πνοής που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης.
Παρά το γεγονός ότι το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου της ανάπλασης έδειχνε το έτος 2023, φαίνεται ότι αυτό θα είναι το έτος εκκίνησής του.
Ας είναι, κάλλιο αργά παρά ποτέ και με την ελπίδα χωρίς άλλες καθυστερήσεις.
Ας το στηρίξουμε όλοι!!

ΥΓ. Άλλο ένα έργο πνοής για την Κοζάνη-το οποίο έχει καθυστερήσει τουλάχιστον είκοσι χρόνια- αποτελεί η άμεση δρομολόγηση κατασκευής Περιφερειακής αρτηρίας στα νοτιοανατολικά της πόλης, η οποία πέραν της ανακούφισης του κυκλοφοριακού φόρτου, της ασφαλούς διέλευσης των πεζών και της απαγόρευσης βαρέων οχημάτων στις οδούς Παπανδρέου, Κασομούλη, Γκέρτσου, θα συμβάλλει-μαζί με την ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ-και στην καλύτερη προσβασιμότητα των περιοχών Άγιος Αθανάσιος-Πλατάνια.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια