Το «ΑΧΕΠΑ» αγαπάει το θέατρο, μέσα από τα δύο έργα της Υπεύθυνης της Ιατρικής Βιβλιοθήκης ΑΧΕΠΑ, κ. Ελένης Σεμερτζίδου, που θα ανέβουν τον Φεβρουάριο..

 


Ο χειμώνας ξεκινάει αρκετά θεατρικά για το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ! Άλλωστε, η Διοίκηση του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, αλλά και το Προσωπικό του ΑΧΕΠΑ, έδειξαν ότι αγαπούν τις πολιτιστικές δράσεις, κι αυτό φάνηκε πολύ καθαρά από την τελευταία πολύ ωραία εκδήλωση, που οργανώθηκε από την Υπεύθυνη της Ιατρικής Βιβλιοθήκης ΑΧΕΠΑ, κ. Ελένη Σεμερτζίδου, για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας του Νοσηλευτή, στις 20 Ιουνίου 2022, καθώς και μέσα από βιβλιοπαρουσιάσεις και ημερίδες που προηγήθηκαν.

Αυτή τη φορά, το Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ πρωτοστατεί και πάλι μέσα από δύο έργα της κ. Ελένης Σεμερτζίδου, και συγκεκριμένα μιας δικής της διασκευής του έργου της Πηνελόπης Δέλτα, ο «Τρελαντώνης», καθώς και ενός δικού της θεατρικού έργου, με τον τίτλο: «ΘΥΡΟΞΙΝΗ»:  «Ορμονικές διαταραχές που πλήττουν και επηρεάζουν την άσκηση της Εξουσίας σ’ ένα Δημόσιο Νοσοκομείο, όταν οι άντρες που ασκούν αυτή την ΄΄εξουσία΄΄ έχουν υψηλά επίπεδα θυροξίνης» αναφέρει, χαρακτηριστικά, η συγγραφέας, κ. Ελένη Σεμερτζίδου, μιλώντας για το έργο της. Και συνεχίζει, αναφερόμενη στη διασκευή της, του έργου ΄΄Τρελαντώνης΄΄: «Ο ΄΄Τρελαντώνης΄΄ είναι το γνωστό, πολύ αγαπητό και πολυδιαβασμένο έργο της Πηνελόπης Δέλτα, που γράφτηκε το 1932, ως το βιβλίο των αναμνήσεων της παιδικής ηλικίας της συγγραφέως, προσανατολισμένο κυρίως στον αδελφό της τον Αντώνη, τον μετέπειτα Αντώνη Μπενάκη, εθνικό ευεργέτη και ιδρυτή του Μουσείου Μπενάκη. Στη διασκευή που εκπόνησα, προσπάθησα να μείνω, όσο το δυνατόν περισσότερο, πιστή στο πνεύμα και το κλίμα της εποχής που γράφτηκε το έργο και να μεταφέρω την ΄΄ποιητική΄΄ της νιότης τεσσάρων αδελφών που περνάνε τις καλοκαιρινές διακοπές τους στο αρχοντικό των θείων τους, στον λόφο της Καστέλας, στον Πειραιά. Εκεί, το κάθε παιδικό αίσθημα μεγαλύνεται και δημιουργεί αυτό το εκστατικο-θαυμαστικό χάρμα με το οποίο βλέπουν τα παιδιά τον κόσμο των μεγάλων. Μια ευλογία που, δυστυχώς, χάνεται, για τους περισσότερους από εμάς, με την πάροδο του χρόνου». 

Το σημείο εκκίνησης για την επιλογή του παραπάνω έργου από τους συντελεστές της παράστασης είναι τα παιδιά που νοσηλεύονται στο Παιδο-ογκολογικό τμήμα του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης: «Επιθυμία μας είναι ν’ αγκαλιάσουμε αυτά τα παιδιά και τους γονείς τους, αλλά και τον οποιοδήποτε έρθει να δει την παράσταση, με τη θωπεία ενός τρυφερού έργου, όπως είναι ο «Τρελαντώνης». Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς, την πρώην Διευθύντρια της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, την κ. Χριστίνα Δημόνη, για τη συμβολή της στο ξεκίνημα μιας αγαστής και εποικοδομητικής συνεργασίας που έχει ξεκινήσει, εδώ και αρκετούς μήνες, με τη σκηνοθέτιδα και χορογράφο, κ. Ραχήλ Θεοφάνους, η οποία θα σκηνοθετήσει τα δύο αυτά έργα, όπως ήδη έχει κάνει και με κάποια άλλα θεατρικά δρώμενα που ανέβηκαν στο Νοσοκομείο μας». Αναφέρει και πάλι η Υπεύθυνη της Ιατρικής Βιβλιοθήκης ΑΧΕΠΑ. κ. Ελένη Σεμερτζίδου.

Η ψυχική και σωματική κόπωση που επέφερε η πανδημία στους υγειονομικούς θα μπορούσε να προβλέψει κανείς ότι θα λειτουργούσε ως ΄΄ανασταλτικός παράγοντας΄΄ για τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Όμως, το Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ επιβεβαιώνει για το ακριβώς αντίθετο, αφού στα δύο αυτά έργα της κ. Ελένης Σεμερτζίδου, εκτός από τη θεατρική ομάδα της χορογράφου-σκηνοθέτιδος, κ. Ραχήλ Θεοφάνους, με την ονομασία ΄΄Groupa No strass΄΄, θα συμμετέχουν, επιπλέον, και εργαζόμενοι από το νοσηλευτικό προσωπικό του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ.

Όσο, για το άλλο έργο της κ. Σεμερτζίδου, τη..΄΄ΘΥΡΟΞΙΝΗ΄΄, εδώ, όταν ανεβαίνει αυτή η ορμόνη επικίνδυνα, δημιουργούνται ευτράπελες καταστάσεις σ’ ένα δημόσιο νοσοκομείο! Η συγγραφέας αναφέρει: «Το έργο, με μια ΄΄αιχμηρή΄΄ γλώσσα, αρκετά σκωπτική, σατιρίζει το έλλειμμα που συνήθως παρατηρείται στους ΄΄έχοντες΄΄ την εξουσία, αλλά και σ’ εκείνους που στέκονται, υποτίθεται, απέναντι από την εξουσία και εκφράζουν το πνεύμα του συνδικαλισμού, όπως το Σωματείο Εργαζομένων, μέσα στο περιβάλλον ενός νοσοκομείου – κι όχι μόνο. Κι αυτό γιατί η αληθινή προσωπικότητα των ανθρώπων εμφανίζεται όταν είναι ελεύθεροι οι άνθρωποι από τους περιορισμούς των άλλων.  Η «ΘΥΡΟΞΙΝΗ» δείχνει πόσο ανελεύθεροι είναι, τις περισσότερες φορές, οι άνθρωποι - εργαζόμενοι, εξαιτίας ιδιοτελών σκοπών που αναπτύσσουν μεταξύ τους, και, επομένως, τα υψηλά επίπεδα θυροξίνης, είναι μόνο το «πρόσχημα»! Όσο παγιδευμένο είναι το Προσωπικό στις αδυναμίες της σάρκας και στις ΄΄πνευματικές εκπτώσεις΄΄ του βίου του, τόσο η Εξουσία-Διοίκηση θα ενεργεί με χαλαρή ΄΄ηθική ταυτότητα΄΄, με αποτέλεσμα τα προβλήματα στον χώρο εργασίας και στην οικογένεια ν’ αυξάνονται δραματικά. Το έργο, ακόμη κι αν παρουσιάζει, με κάποια δόση υπερβολής για να προκαλέσει γέλιο, τη φαιδρότητα και τη γελοιότητα που μαστίζει ένα εργασιακό και οικογενειακό περιβάλλον, αποτελεί, επιπλέον, και μια ΄΄φωνή-διαπίστωση΄΄ πως χρειαζόμαστε τα ΄΄οφέλη΄΄ της εξουσίας για να προχωρήσουμε στη ζωή μας και να αναλάβουμε δράσεις ευθύνης και υπεύθυνης στάσεως απέναντι στα πράγματα, αν όμως, προηγουμένως, ελαχιστοποιήσουμε το μειονέκτημα της εγωκεντρικής εστίασης που προκαλεί μια ορμόνη, εν προκειμένω η θυροξίνη, η οποία δεν μας επιτρέπει να γλυτώσουμε από την τραγική ομφαλοσκόπηση»

Οι παραστάσεις θα ξεκινήσουν στα μέσα Φεβρουαρίου 2023 και θα δοθούν και σε αρκετούς Δήμους.. Θα υπάρξει σχετικό Δελτίο Τύπου. Μέχρι τότε, να ευχηθούμε, στις κυρίες, Ελένη Σεμερτζίδου και Ραχήλ Θεοφάνους, στη θεατρική ομάδα της κ. Θεοφάνους, την ΄΄Groupa No strass΄΄, αλλά και στον μεγάλο «πρωταγωνιστή», το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ, να μας χαρίζουν, πάντα, όμορφες εκδηλώσεις, με αμείωτη καλλιτεχνική ένταση και δράση!

 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια