Ενώνει η σημερινή Εκκλησία και πόσο είναι κοντά στο λαό με τις παπαδίστικες δημόσιες σχέσεις; (Διαμαντή Θ. Βαχτσιαβάνου)





Φωνή σωτηρίας από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο…

Λειτουργεί η Εκκλησία σύμφωνα με το ευαγγελικό πνεύμα ή με την ευθύνη, κυρίως της ιεραρχίας, γίνεται κάτι άλλο; Η Εκκλησία μάλλον θα πρέπει να ξανακοιτάξει τον εαυτό της και την πορεία της στον σύγχρονο κόσμο, γιατί αμέλησε τα βασικά της ποιμαντικά καθήκοντα και κατάντησε υπηρέτης της κοσμικής εξουσίας. Νομίζοντας πως γίνεται σύγχρονη και μοντέρνα, διώχνοντας όμως από κοντά της τους πιστούς και κρατώντας μόνον ιεροκόλακες!

Ένα παράδειγμα που δείχνει πως οι δεσποτάδες ξέχασαν το αποστολικό τους έργο και έγιναν υπηρέτες της κοσμικής εξουσίας – με το αζημίωτο βέβαια – ήταν η περίπτωση της επιδημίας. Εμφανίστηκαν ως ένα πλήρες εξάρτημα των «ειδικών» λοιμωξιολόγων και του υπουργείου Υγείας και έδωσαν την εντύπωση πως λειτουργούν όπως οι καλοπληρωμένες ΜΚΟ!

Πολλά είναι τα παραδείγματα αληθινών λειτουργών της Ορθοδοξίας, αλλά θα σταθούμε στον Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο που ήταν ο αναμορφωτής σε πολλά, ήταν «Ο χρυσούς την γλώτταν». Έζησε στην Αντιόχεια και το κήρυγμά του ήταν για την κοινωνία. «Άμα η ρίζα είναι καλή και το δέντρο θα είναι καλό. Άμα η ρίζα σαπίσει, θα σαπίσει και ο καρπός». Και ποια είναι η ρίζα; έλεγε. «Είναι ο γάμος μεταξύ άνδρα και γυναίκας. Είναι η οικογένεια».


Σήμερα το πολιτικό κατευθυνόμενο κατεστημένο της νέας παγκόσμιας τάξης πολεμά τον θεσμό της οικογένειας. Προωθεί τον «γάμο» μεταξύ του ιδίου φύλου και την υιοθέτηση παιδιών. Και το πρόβλημα βρίσκεται και στην ιεραρχία της Εκκλησίας, με την αποδοχή αυτών των περίεργων καταστάσεων που διαλύουν την οικογένεια!

Ο Χρυσόστομος ήταν εναντίον της προικός, εναντίον της εκμετάλλευσης των γυναικών. Ζητούσε την κατάργηση της προίκας «ως απαίσιας Λερναίας Ύδρας». Θεωρούσε αυτό το είδος γάμου εμπορική πράξη! Έδειξε μεγάλη προσοχή στην ανατροφή των παιδιών. «Υπάρχει πιο γλυκιά λέξη από τη μάνα, υπάρχει έτσι πιο μεγαλοπρεπής από τη λέξη πατέρας»; Τι γίνεται σήμερα; Οι λέξεις αυτές αντικαθιστώνται με τις λέξεις «γονέας Α» και «γονέας Β». Είναι το «σύνταγμα» της νέας τάξης των ΛΟΑΤΚΙ!

Για την πλεονεξία και τον πλούτο ο Χρυσόστομος είπε «εσύ να έχεις για 1000 άτομα τροφή, ρούχα, χρήματα και ο άλλος να πεθαίνει στο δρόμο, χωρίς ένα κομμάτι ψωμί; Δεν το ανέχεται αυτό το Ευαγγέλιο του Χριστού μας…».

Δεν είχε δυο ζυγαριές ο Χρυσόστομος, να ζυγίζει αλλιώς τους φτωχούς και αλλιώς τους πλούσιους.

Για τους άρχοντες είπε «εάν ο άρχοντας δεν είναι φύλαξ του δικαίου, τότε είναι χειρότερος από ληστή. Γιατί ο ληστής κάνει μικρό κακό. Αυτός που έχει την εξουσία, κάνει μεγάλο κακό… Δικαιοσύνην μάθετε, οι ενοικούντες επί της γης»!
 

Ο Ιωάννης Χρυσόστομος ενδιαφέρθηκε για τον έλεγχο της ασέβειας των ισχυρών, την αναγέννηση και αναμόρφωση της Εκκλησίας. Έλεγε πως τα κακά του κλήρου της Κωνσταντινούπολης ήσαν δύο. Η φιλαργυρία και η ανηθικότητα. Καθαίρεσε γι αυτούς τους λόγους επισκόπους και είχε μαζί του το λαό. Αυτά τα κακά υπάρχουν και σήμερα, αλλά δεν είδαμε τιμωρία για τους «υποπέσαντες» στον βούρκο αυτό. Μήπως το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι και μήπως βρώμησε και η ουρά;. Αν βρώμησε και η ουρά, τότε θέλει όλο πέταμα και πάλι απ’ την αρχή!

Ήθελε τον κλήρο ο Χρυσόστομος πολύ ψηλά και υπολόγιζε στην κρίση του λαού.

– Δάσκαλε, αυτόν τον καινούργιο δεσπότη που θα μας στείλουν, θα τον δεχτούμε;

– Εάν αυτόν τον καινούργιο τον εκλέξει ο κλήρος και ο λαός ομού, τότε να τον δεχθείτε. Αλλιώς, να μην τον δεχθείτε. «Ψήφω κλήρου και λαού», όπως εξελέγησαν ο Άγιος Νικόλαος, ο Μέγας Αθανάσιος, ο Άγιος Σπυρίδωνας και ο ίδιος ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

Τι γίνεται τώρα; Μαζεύονται οι δεσποτάδες και εκλέγουν τον «δικό» τους. Ο λαός εξαφανίστηκε τελείως. Το σύστημα της Εκκλησίας είναι απολυταρχικό και γι αυτό όλο και πιο λίγοι ακολουθούν!

Ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης έλεγε πως «εκ του λαού δια του λαού και δια τον λαό οι ποιμένες. Όχι στους απολυταρχικούς νόμους, αλλά στους νόμους της ελευθερίας». Ήταν υπέρ των κανόνων που υπεράσπιζε ο Χρυσόστομος.

Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος δεν «έπεσε» γιατί πολέμησε την κοσμική εξουσία και το κακό. Είχε μαζί του τον λαό. Δεν τόλμησε η εξουσία. Έπεσε γιατί πολέμησε τους επισκόπους. «Ουδέν δέδοικα ως επισκόπους πλην ενίων»… Τίποτα δεν φοβήθηκα στον κόσμο, όπως τους επισκόπους εκτός ελαχίστων!

Όπως έλεγε και ο π. Αυγουστίνος στα κηρύγματά του, δεν φοβήθηκα τους Γερμανούς, τους Ιταλούς, τα μπουντρούμια, τους μαυραγορίτες, τους επισκόπους φοβήθηκα! Το ιερατείο των Φαρισαίων τον πολέμησε, αλλά τον στήριξε ο λαός!

Ο Χρυσόστομος, παραμονή του Σταυρού και σε ηλικία 63 ετών, έφτασε στην Αρμενία καταδιωκόμενος, στην εκκλησία του Αγίου Βασιλείου και «κοιμήθηκε»!

Για να αποκτήσει το χαμένο κύρος της η Εκκλησία, πρέπει να κάνει προσπάθειες επανευαγγελισμού και να αφήσει τις παπαδίστικες δημόσιες, με το αζημίωτο, σχέσεις!

ΠΗΓΗ: Από το κήρυγμα του π. Αυγουστίνου, 12-11-1961, στους «40 Μάρτυρες», για τη ζωή και την προσφορά στην αληθινή Εκκλησία, του Αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου.

Διαμαντής Θ. Βαχτσιαβάνος





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια