Το ράλι των τιμών πετρελαίου είναι παγκόσμιο αλλά αυτό δεν εξηγεί γιατί στην Ελλάδα έχουμε την ακριβότερη ίσως βενζίνη στην ΕΕ. Ο μόνος τρόπος συγκράτησης των τιμών σε όλες τις χώρες είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στα καύσιμα. Είναι άξιο απορίας γιατί δε γίνεται χρήση αυτού του μέτρου στη χώρα μας όταν μάλιστα κατέχουμε σταθερά μια από τις 3 πρώτες θέσεις στην ΕΕ με το μεγαλύτερο Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα. Το επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για ένα τέτοιο μέτρο, δηλαδή δεν αντέχει ο προϋπολογισμός. Αυτό είναι σωστό πλην όμως εγείρει μείζονα ερωτήματα δεδομένου ότι πρόσφατα σπαταλήθηκε ιδιαίτερα μεγάλος δημοσιονομικός χώρος από τις προκλητικές απαλλαγές στη μεταβίβαση ακινήτων κ το ίδιο συνέβη με την κατάργηση του πρόσθετου ΕΝΦΙΑ για τη μεγάλη ακίνητη περιουσία.
0 Σχόλια